Lukácsi Péter 'Pekka'
Íme, a legmenőbb hazai Instagram márkaoldalak! (sajtóközlemény)
Frissítve: 2019. okt. 24.
A most elindult iStory.hu weboldal jóvoltából először elérhető a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak toplistája. A Magyar Insta Brandlista a május elsejei követőszámok alapján mutatja meg a 100 legsikeresebb magyar márka profilját.

A Top 100-as Instagram márkaoldalak együttesen összesen 4.822.920 követővel rendelkeztek május elsején, miközben az Instagramon elérhető hazai felhasználók száma – a Facebook hirdetési rendszere alapján – 1,9 millió körül alakul.
Így leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy a listán található 100 márkából minden magyar instagramozó átlagosan 2,5-t követ.
A márkák összesen 217.750 márkaposztot publikáltak eddig, áprilisban 4012 új tartalom született.
Bár az Instagram publikus adatai alapján készített felmérésben a legsikeresebb márkacsatornák közé bekerült az elsősorban a nemzetközi piacnak, angolul kommunikáló Nanushka, a The Million Roses, a Scitec Nutrition vagy éppen a Sziget Fesztivál is, a listán szereplő márkák túlnyomó többsége a hazai instagramozók figyelméért száll harcba.
Mint Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója elmondta: „Az ismert nagy brandek mellett olyan, jellemzően a szépségiparhoz és divathoz köthető márkák is jelentős követőtábort építettek fel az évek alatt, melyek neve talán kevésbé cseng ismerősen, mint például a NYX Cosmetics Hungary, a Pig Shoes vagy az Impress Fashion.”
Áprilisban a Nanushka (+8870), Dorko (+5910), a Deichmann (+4689), a Mayo Chix (+3411) és a Lidl (+3001) csábította magához a legtöbb új követőt. Ha a legnagyobb arányú követőszám-bővülés kategória győztesét keressük, múlt hónapban ez az elismerés az HBO Magyarországnak jár (+9,5% / +2045).
A Magyar Insta Brandlista adatai azt mutatják, hogy 2019 áprilisában a legtöbb márkaposzt a Playboy (330, azaz napi 11 tartalom), az Nso.hu (296), a TV2 (161), a HOT! Magazin (124) és a Mayo Chix (117) nevéhez fűződik.
A valaha legtöbb posztot közzétévő márkák közül a Fashionfave (19.071), a Playboy (11.865) és a Glamour (10.239) tekinthető dobogósnak. Az eddig legkevesebb tartalmat megosztó Top100-as brandek versenyében jelenleg az IKEA Magyarország (107), a Szimply Food (233) és a KFC (233) szerepel az élmezőnyben.
Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista mostantól minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.
