Lukácsi Péter 'Pekka'
Home instázás - ennyien csináljuk

Március közepén Magyarországon is megváltozott az élet, vagy amit korábban normális életnek neveztünk: beköszöntött a kényszerű otthonról tanulás, otthonról dolgozás, otthonról szórakozás időszaka. A járványhelyzet miatt különösen izgalmas megnézni, miként alakult a hazai Instagram felhasználók száma. Legutóbb a márciusi adatokat mutattam be, most a május elsejeiek következnek.
De nagyot nőttél, lelkem...
Az Instagram továbbra sem közöl hivatalos adatokat a magyar felhasználók számáról, így a Facebook hirdetéskezelőjéből tudunk információhoz jutni. E szerint 2020. májusában már 2.155.000 magyar instázik aktívan, ami 45.000 fős bővülést jelent.

Kiáltsunk fel örömünkben vagy zavart köhintéssel leplezzük csalódottságunkat e szám hallatán?
Nekem egyik sem tűnik jogosnak, mindjárt mondom is, hogy miért.
2019. novembere és 2020. márciusa között – azaz 4 hónap alatt – 105.000-rel nőtt a júzerek száma, azaz havonta átlagosan 26.250 új felhasználó csatlakozott. Ehhez képest a legutóbbi két hónapban 45.000-es a bővülés, azaz havonta 22.500 extra felhasználót látunk. Világos, hogy csökkent a növekedés üteme, de legalább pozitív irányba, előre tart a platform.
Nyertes-e vagy?
A 13-17-es és 35-44-es korosztályban semmi változást nem mutatnak a májusi számok. A növekedést a 18-34 évesek mellett a 45 év felettieknek köszönhetjük, ahogy az alábbi grafikon is mutatja:

Látszik, hogy az Instagram nem tartozik a karanténhelyzet nyertesei közé. Ide nem a legfrissebb hírekért megyünk (arra ott van a nagytesó Facebook), hanem hogy kielégítsünk naponta többször ellenállhatatlanul ránk törő vizuális éhségünket, szomjúságunkat. ;)
A bezártság érzése ellen persze balzsam lehet az évek alatt nagy műgonddal összeállított, izgalmas Instagram hírfolyam. Az influencerek és a márkák többsége is otthonról tolta végig az elmúlt heteket, így szinte mindenkinek nehezebb küldetést jelentett a kontentgenerálás, főleg ha a korábban megszokott - és a követők által elvárt - mennyiséget és minőséget tekintjük alapnak.
Akinek eddig az Instagram volt a menedéke, az most is kedvenc közösségi csatornáját választja, de az Insta nem tudott extra vonzerőt megcsillantani a bizonytalanok csatlakozásához.
Három nemzetközi adat még a végére, ha már "számháborúzunk": a felhasználók 63%-a naponta legalább egyszer rákattint okostelefonján az Instagram ikonra, 42%-uk naponta többször is belép, illetve világszerte átlagosan napi 28 percet töltünk a friss tartalmak csekkolásával.
Hogyan tovább?
Júliusban ismét jönnek a friss Instagram felhasználószámok. Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg bátran a www.istory.hu/istory-blog linket Instafüggő barátaiddal, munkatársaiddal! :)